Vickers Viscount z Ansett-ANA w Adelaide na początku 1960. | |
Dane podstawowe | |
Państwo | |
---|---|
Producent | |
Typ | |
Załoga |
2 |
Historia | |
Data oblotu | |
Lata produkcji |
1946-1964 |
Wycofanie ze służby |
w użytkowaniu |
Liczba egz. |
445 |
Dane techniczne | |
Napęd |
4 × Rolls-Royce Dart RDa.7/1 Mk 525 turboprop |
Moc |
4 x 1,566 kW |
Wymiary | |
Rozpiętość |
28.56 m |
Długość |
26.11 m |
Wysokość |
8.15 m |
Powierzchnia nośna |
89 m² |
Masa | |
Startowa |
32,786 kg |
Osiągi | |
Prędkość maks. |
566 km/h |
Pułap |
7,620 m |
Zasięg |
2,790 km |
Dane operacyjne | |
Liczba miejsc | |
75 |
Vickers Viscount – brytyjski samolot pasażerski firmy Vickers.
Prototyp został oblatany 16 lipca 1948 r., był to wówczas pierwszy samolot pasażerski z napędem turbośmigłowym. W późniejszych latach opracowano wersje rozwojowe maszyny oznaczone jako 700, 700D, 770D, 771D, 800 i 810[1]. Był produkowany w latach 1948-1964. Na pokład mógł zabrać do 75 pasażerów. PLL LOT zakupiły w listopadzie 1962 roku 3 maszyny tej serii. Zarejestrowano je pod znakami SP-LVA, SP-LVB i SP-LVC[2].
Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.
Zawartość tej strony pochodzi stąd.