Thierry Saussez (ur. 8 lutego 1949 w Bois-Colombes we Francji) - konsultant wyspecjalizowany w marketingu politycznym i uczestniczący w ponad 500 kampaniach wyborczych, w tym takich polityków francuskich jak Jacques Chirac, Édouard Balladur, Alain Juppé i Nicolas Sarkozy.
W 1982 stworzył agencję Image & Stratégie, w 1988 firmę Thierry Saussez Conseils, w 1993 wszedł do zarządu Bernard Krief Consulting Group.
W 2006 został odznaczony Orderem Legii Honorowej V klasy, przez ówczesnego ministra spraw wewnętrznych Nicolasa Sarkoz'yego. Według francuskich mediów stanowi on element „ekipy Sarkozy’ego” (Franck Louvrier, Laurent Solly, Frédéric Lefebvre i Emmanuelle Mignon). Thierry Saussez uczestniczył w stworzeniu formuły komunikacji politycznej określanej przez magazyn Stratégies jako „zarządzanie agencją dnia mediów”[1]
Według dziennika „Le Monde” poradził Nicolasowi Sarkozy'emu złożyć dymisję latem 2006 i poświęcić się wyłącznie kampanii wyborczej.
16 kwietnia 2008 na prośbę prezydenta Nicolasa Sarkozy’ego został członkiem administracji rządowej przy gabinecie François Fillona, obejmując stanowisko urzędnicze ds. komunikacji rządu (Service d'information du gouvernement) i koordynacji działań w ramach gabinetu[2].
Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.
Zawartość tej strony pochodzi stąd.