5-7 Fl., 333 Keelung Rd., Section 1, Taipei 11012, Taiwan ROC
lub Taiwan Trade Center Warsaw Centrum Tajwańskiego Handlu ul. Emilii Plater 53
00-113 Warszawa
Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego (Taiwan External Trade Development Council - TAITRA; chiń. trad.中華民國對外貿易發展協會; pinyinZhōnghuá Mínguó Duìwài Màoyì Fāzhǎn Xiéhuì) – organizacja promocji handlu zagranicznego powołana w 1970 przez rząd, stowarzyszenia przemysłowe oraz organizacje handlowe. Rada wspomaga firmy i producentów na Tajwanie w ich działalności na rynkach zagranicznych. Sponsorowana jest przez Biuro Handlu Zagranicznego (Bureau of Foreign Trade - BOFT) Ministerstwa Gospodarki Republiki Chińskiej (Ministry of Economic Affairs of the Republic of China).
TAITRA posiada siedzibę w Tajpej, 4 oddziały w kraju i 63 oddziały w świecie (2023)[1].
Schemat organizacyjny
M.in. składa się z następujących komórek:
Instytut Handlu Międzynarodowego (International Trade Institute)
Centrum Informacji Handlu Międzynarodowego (International Trade Information Centre)
Centrum Sieci Handlowej (Trade Net Center)
Centrum Promocji Przemysłu (Service Industry Promotion Center)
Międzynarodowe Centrum Wystawiennicze Tajpej (Taipei International Exhibition Center)
Międzynarodowe Centrum Wystawiennicze Nangang (Nangang International Exhibition Center)
Międzynarodowe Centrum Konferencyjne Tajpej (Taipei International Convention Center)
oraz dwie siostrzane organizacje
Centrum Światowego Handlu Tajpej (Taipei World Trade Center - TWTC)
Far East Trade Services, Inc. - FETS
Przedstawicielstwo w Warszawie
Celem Taiwan Trade Center Warsaw jest bezpłatne dostarczanie tajwańskim oraz polskim przedsiębiorcom szerokiego wachlarza usług związanych z wymianą handlową m.in. poprzez:
Kojarzenie partnerów biznesowych ze strony polskiej i tajwańskiej
Pomoc w wyszukiwaniu agentów i dystrybutorów dla firm z Tajwanu
Zapraszanie kupców na Tajwan i aranżowanie spotkań handlowych
Aranżowanie dla polskich firm spotkań handlowych online z tajwańskimi producentami i eksporterami
Zapraszanie odbiorców i dostawców do udziału bądź wizyty na targach branżowych na Tajwanie
Przygotowywanie list tajwańskich dostawców produktu w ramach zapytania handlowego
Organizowanie spotkań handlowych z firmami tajwańskimi w ramach misji handlowych do Polski