Urodził się w rodzinie robotniczej, w 1902 ukończył szkołę cerkiewną. Następnie pracował jako goniec w przedsiębiorstwie transportowym. W 1905 dzięki pomocy zamożnego mecenasa rozpoczął naukę w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury, gdzie w 1914 uzyskał dyplom z dziedziny malarstwa i w 1917 z architektury. Pierwsze jego prace miały charakter klasycyzujący, np. wkład w projekt pierwszej rosyjskiej fabryki samochodów AMO, którą realizował w latach 1916–1918, w czasie rewolucji październikowej.
Zmiana jego stylu zbiegła się z jego powołaniem na Moskiewską Państwową Szkołę Artystyczno-Techniczną Wchutiemas (Вхутемас) w 1920. Międzynarodowe uznanie zdobył sobie pawilonem radzieckim na wystawie w Paryżu w 1925. Widoczne były w nim również wpływy twórczości Władimira Tatlina. Mimo wysokiego poziomu technicznego, który prezentował, często zarzucano jego projektom niedostatki funkcjonalne, gdyż często posiadały silnie abstrakcyjny i rzeźbiarski charakter.
W latach 1934–1937 wykładał w Moskiewskim Instytucie Architektury. W związku z nasiloną krytyką architektury nowoczesnej ze strony władz stalinowskich nie mógł dokończyć wielu swoich projektów i na wiele lat wycofał się z życia publicznego. Dopiero w 1964 wziął udział w konkursie na pawilon radziecki na Wystawę Światową w Montrealu w 1967.
Cerkiew prowincjonalna w rosyjskim stylu, projekt, 1916
Fasada fabryki AMO w Moskwie do projektu Kuzniecowa i Loleita, 1917
Domy jednorodzinne, projekt, 1918
Szpital psychiatryczny, projekt, 1918
Osiedle robotnicze, projekt, 1919
Rynek Burtyski w Moskwie, 1920
Osiedle robotnicze przy ul. Sierpuchowskiej w Moskwie, projekt konkursowy ATOM, 1922
Centrala ARKOS w Moskwie, 1923
Pałac Pracy w Moskwie, 1923
Pawilon Machorka w Moskwie, niezachowany, 1923
Biurowiec Leningradzkiej Prawdy w Moskwie, projekt, 1923
Pawilon radziecki na Międzynarodowej Wystawie Rzemiosła Artystycznego w Paryżu, 1925, drewniano-szklany budynek na rzucie dwóch trójkątów przedzielonych pasażem ze schodami, niezachowany
Garaż autobusowy w Moskwie, 1926
Pawilon ZSRR na wystawie w Salonikach, niezachowany, 1927