Hipermarket E.Leclerc w Kłodzku
Hipermarket Carrefour w Jaworznie
Wnętrze hipermarketu Fred Meyer w Portland w Stanach Zjednoczonych

Hipermarket – wielkopowierzchniowy sklep samoobsługowy, często też ze względu na swoje rozmiary znajdujący się na obrzeżach miasta. Hipermarket w ścisłym tego znaczeniu to sklep (market) o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące, produkty FMCG (produkty szybkozbywalne z ang. Fast Moving Consumer Goods). Przyjmuje się, że hipermarket ma powierzchnię sprzedażową przekraczającą 2,5 tys. m²[1].

Hipermarket to większa wersja supermarketu. Oprócz większej powierzchni, ma też większy asortyment, oraz z uwagi na lokalizację, posiada parking na ponad 1000 miejsc.

Historia

Pierwszy hipermarket w Europie został otwarty 15 czerwca 1963 w miejscowości w Sainte-Geneviève-des-Bois pod Paryżem we Francji. Był to hipermarket Carrefour[2].

Działalność

W Polsce

Do funkcjonujących w Polsce sieci hipermarketów należą:

Zobacz też

Przypisy

  1. Pojęcia stosowane w statystyce publicznej. Główny Urząd Statystyczny. [dostęp 2016-10-16].
  2. Fifty years ago, Carrefour opened France’s first hypermarket. [w:] Carrefour Group [on-line]. fondation-carrefour.org/. [dostęp 2016-08-29].

Bibliografia

  • Tomasz Domański, Strategie rozwoju handlu, Wydawnictwo PWE 2005, ISBN 83-208-1587-8.
  • Rozwój handlu w Polsce, Grzegorz Ejchart (red.), Warszawa: Centrum im. Adama Smitha, 2007, ISBN 978-83-86885-41-1, OCLC 749806833.

Witaj

Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.

Źródło

Zawartość tej strony pochodzi stąd.

Odsyłacze

Generator Margonem

Podziel się