Google Knowledge Graph – baza wiedzy będąca własnością Google. Technologia ta ma na celu ułatwienie dostępu do informacji, m.in. poprzez poprawę jakości wyników wyszukiwania kontekstowego oraz selekcję możliwie najistotniejszych treści.
Wdrażanie interfejsu Google Knowledge Graph do wyszukiwarki rozpoczęto 16 maja 2012 roku (Stany Zjednoczone), 4 grudnia 2012 wprowadzono kolejnych 7 języków: francuski, niemiecki, hiszpański, rosyjski, japoński, portugalski oraz włoski[1]. Obsługa języka polskiego ukazała się w maju 2013 roku[2]. Dostarczał on przejrzystego i graficznie uporządkowanego podsumowania informacji dotyczących zapytania wraz z odnośnikami do szczegółowych informacji. Miało to wyeliminować konieczność przeglądania stron spośród wyników wyszukiwania, celem pozyskania elementarnych informacji dotyczących danego zagadnienia[3]. Google Knowledge Graph jest również wykorzystywany przez aplikację Google Now w odpowiedziach głosowych[4].
Google Knowledge Graph agreguje różnego rodzaju informacje z szerokiej gamy źródeł. Do najczęściej spotykanych typów treści należą[5]:
Powyższe typy treści wyświetlane są w wynikach wyszukiwania Google w Google Knowledge Panel czyli graficznym interfejsie, który wykorzystuje informacje zgromadzone przez Google Knowledge Graph. Może on przyjmować różne formy w zależności od rodzaju zapytania, ale generalnie dostarcza on skoncentrowane i użyteczne informacje, które mają na celu odpowiedź na pytanie użytkownika bez konieczności odwiedzania innej strony.
Według różnych źródeł, Google Knowledge Graph przyczynił się do spadku liczby odsłon stron, z których pobierał informacje, między innymi Wikipedii. Należy mieć także na uwadze, że nie wszystkie dane pobierane są z Wikipedii, przez co można niekiedy obserwować rozbieżności Google Knowledge Graph oraz Wikipedii[6][7].
Strona oficjalna
Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.
Zawartość tej strony pochodzi stąd.