Był przedstawicielem nurtu poetyckiego w kinie radzieckim. Pod wpływem twórczości Siergieja Paradżanowa sięgnął do motywów folkloru mołdawskiego (Czerwone połoniny, Lautarzy), łącząc je również z konwencją melodramatu (Tabor wędruje do nieba). Napisał tomiki poezji w języku rosyjskim i rumuńskim[1].
↑ abcdefghiGalina Dołmatowska, Irina Szyłowa, Sylwetki radzieckiego ekranu, przeł. z ros. Marek Dzierwajłło, Wydawnictwo Progress, Moskwa 1980, s. 192-193.
↑Dramat na polowaniu – FILM: 35/1978, strona: 22 – Filmopedia
↑Galina Dołmatowska, Irina Szyłowa, Sylwetki radzieckiego ekranu, przeł. z ros. Marek Dzierwajłło, Wydawnictwo Progress, Moskwa 1980, s. 186.
Bibliografia
Galina Dołmatowska, Irina Szyłowa, Sylwetki radzieckiego ekranu, przeł. z ros. Marek Dzierwajłło, Wydawnictwo Progress, Moskwa 1980, s. 186-193.