|
Ten artykuł wymaga uzupełnienia informacji.Artykuł należy uzupełnić o istotne informacje: dodać sekcję opisującą historię przedsiębiorstwa. Dokładniejsze informacje o tym, co należy poprawić, być może znajdują się w dyskusji tego artykułu. Po wyeliminowaniu niedoskonałości należy usunąć szablon {{Dopracować}} z tego artykułu. |
Electronic Arts Inc.
|
Siedziba przedsiębiorstwa w Redwood City w stanie Kalifornia (2011)
|
Państwo
|
Stany Zjednoczone
|
Stan
|
Kalifornia
|
Siedziba
|
Redwood City[1]
|
Adres
|
Electronic Arts Inc., 209 Redwood Shores Parkway, Redwood City, CA 94065, USA
|
Data założenia
|
28 maja 1982[1]
|
Forma prawna
|
spółka akcyjna
|
Prezes
|
Andrew Wilson[2]
|
Dyrektor
|
Andrew Wilson
|
Zatrudnienie
|
12900 osób (2022)[3]
|
Giełda
|
NASDAQ
|
Symbol akcji
|
NASDAQ: EA
|
Dane finansowe (2022)
|
Przychody
|
6,991 mld USD[3]
|
Wynik operacyjny
|
1,129 mld USD[3]
|
Wynik netto
|
789 mln USD[3]
|
Aktywa
|
13,800 mln USD[3]
|
Położenie na mapie Kalifornii
|
Położenie na mapie Stanów Zjednoczonych
|
37°31′23,729″N 122°15′14,519″W/37,523258 -122,254033
|
|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Strona internetowa
|
Electronic Arts – amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych. W 2020 roku było to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo zajmujące się grami w obu Amerykach i Europie pod względem przychodów i kapitalizacji rynkowej po Activision Blizzard, a wyprzedzające Take-Two Interactive, CD Projekt i Ubisoft[4].
Przedsiębiorstwo opracowuje i publikuje gry z wielu serii, takich jak: Battlefield, Need for Speed, The Sims, Medal of Honor, Command & Conquer, Dead Space, Mass Effect, Dragon Age, Army of Two, Titanfall i Star Wars, a także tytuły spod szyldu EA Sports: FIFA, Madden NFL, NBA Live, NHL i EA Sports UFC[5]. Tytuły udostępniane są na własnej platformie dystrybucji cyfrowej Origin. Electronic Arts jest również właścicielem wielu studiów gier, takich jak EA Tiburon w Orlando, EA Vancouver w Burnaby, DICE w Sztokholmie i Los Angeles, BioWare w Edmonton i Austin oraz Respawn Entertainment w Los Angeles[6].
Struktura firmy
W skład Electronic Arts wchodzą następujące przedsiębiorstwa[1]:
W większości państw gdzie wydawane są gry EA, założone są filie dystrybucyjne na przykład Electronic Arts Polska.
Studia
- Visceral Games w Redwood City w Kalifornii (poprzednio EA Redwood Shores), założone w 1998[7], zamknięte w 2017[8]
- EA Canada w Burnaby (poprzednio Distinctive Software), kupione w 1991
- Quicklime Games w Vancouver (poprzednio Black Box Games oraz EA Black Box), 2002–2013
- EA Montréal w Montrealu, założone w 2003[9]
- EA Tiburon w Orlando na Florydzie (poprzednio Tiburon Entertainment), kupione w 1998
- Danger Close Games w Los Angeles (poprzednio Dreamworks Interactive i EA Los Angeles), kupione w 2000
- EA Guildford w Wielkiej Brytanii
- EA Chicago w Hoffman Estates w Illinois (poprzednio NuFX, Inc), kupione w 2003
- Criterion Games, kupione w 2004[10]
- EA DICE w Sztokholmie (poprzednio Digital Illusions), kupione w 2005
- EA Freestyle w San Francisco (poprzednio EA BIG)
- BioWare w Edmonton w Kanadzie, kupione w 2007[11]
- EA Chillingo, kupione w 2010[12]
- Motive Studios[13]
- Respawn Entertainment w Los Angeles, kupione w 2017 roku[14]
- Codemasters w Wielkiej Brytanii, kupione w 2020 roku[15]
Krytyka przedsiębiorstwa
Od połowy 2000 roku Electronic Arts jest krytykowany za praktyki przejmowania studiów i działania antykonsumenckie. W 2012 i 2013 redaktorzy serwisu Consumerist określili spółkę mianem najgorszego przedsiębiorstwa, natomiast w 2018 znalazła się na liście dwudziestu najbardziej znienawidzonych przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych magazynu USA Today[16].
Produkty
Przypisy
- ↑ a b c Światowi wydawcy gier – Electronic Arts Inc.. Gry-Online. [dostęp 2014-03-11]. (pol.).
- ↑ Dyrekcja EA [online], ea (pol.).
- ↑ a b c d e Electronic Arts: Number of Employees 2010–2022 [online], macrotrends (ang.).
- ↑ CD Projekt is now Europe’s most valuable game company ahead of Ubisoft [online], VGC, 19 maja 2020 [dostęp 2020-11-05] (ang.).
- ↑ E3: EA's Press Conference: The Round-Up, News from GamePro [online], web.archive.org, 12 sierpnia 2011 [dostęp 2020-11-05] [zarchiwizowane z adresu 2011-08-12] .
- ↑ Electronic Arts [online], web.archive.org, 19 sierpnia 2011 [dostęp 2020-11-05] [zarchiwizowane z adresu 2011-08-19] .
- ↑ Visceral Games / EA Redwood Shores. Gry-Online. [dostęp 2017-10-20].
- ↑ Krystian Pieniążek: Electronic Arts zamyka Visceral Games – gra Star Wars do przeróbki. Gry-Online, 2017-10-17. [dostęp 2017-10-20].
- ↑ GamesIndustryG. International GamesIndustryG., EA to open Montreal studio [online], Eurogamer, 14 sierpnia 2003 [dostęp 2021-09-05] (ang.).
- ↑ EA buys Criterion; deal includes game studio and RenderWare [online], GamesIndustry.biz [dostęp 2021-11-26] (ang.).
- ↑ Electronic Arts kupiło BioWare oraz Pandemic Studios. PC World. [dostęp 2020-05-10].
- ↑ EA Acquires Chillingo [online], Electronic Arts, 19 października 2010 [dostęp 2021-11-26] (ang.).
- ↑ Motive Video Game Studio – EA Official Site [online], Electronic Arts, 6 lutego 2017 [dostęp 2021-11-26] (ang.).
- ↑ EA przejęło Respawn Entertainment; nowy Titanfall w produkcji. Gry-Online. [dostęp 2020-05-10].
- ↑ Witamy w naszej rodzinie studio Codemasters. Electronic Arts, 2021-02-18. [dostęp 2021-06-13].
- ↑ SamuelS. Stebbins SamuelS., EvanE. Comen EvanE., Michael B. Sauter and CharlesM.B.S.Ch. Stockdale Michael B. Sauter and CharlesM.B.S.Ch., Bad reputation: America’s Top 20 most-hated companies [online], USA TODAY [dostęp 2020-11-05] (ang.).