Koleje w Tanzanii

Centralna linia kolejowatanzańska linia kolejowa o rozstawie metrowym łącząca położony nad oceanem port Dar es Salaam z leżącym nad jeziorem Tanganika miastem Kigoma. Linia posiada cztery odgałęzienia, z których najważniejsze prowadzi do położonej nad Jeziorem Wiktorii Mwanzy.

Historia

Stacja kolejowa w Kigomie

Budowa linii centralnej rozpoczęła się w roku 1905. W okresie tym Tanzania wraz z Rwandą i Burundi wchodziły w skład Niemieckiej Afryki Wschodniej. Władze kolonialne chciały zaktywizować rozwój gospodarczy kraju poprzez połączenie portu oceanicznego Dar es Salaam z miastem Kigoma, portem śródlądowego leżącego nad jeziorem Tanganika. W kolejnym kroku planowane było przedłużenie linii nad jezioro Malawi, ale plany te pokrzyżowała I wojna światowa.

Lata powstawania linii kolejowych
Trasa Lata budowy Długość Uwagi
Dar es Salaam - Kigoma 1905-1914 1254 km  połączenie z siecią Konga (DRC) promem kolejowym (nieużywane)
Tabora - Mwanza ukończona 1926 379 km połączenie z kolejami Ugadyjskimi promem kolejowym
Kilosa - Kidatu przed 1964 108 km połączenie z linią Tazara
Kaliua - Mpanda ukończona 1949 210 km
Ruvu - Mruazi ukończona 1963 221 km połączenie z siecią północną Arusha-Tanga

[1][2]

Połączenia pasażerkie

Stacja kolejowa w Dar es Salaam

Stan na rok 2011

Mapy

  • Mapa ONZ
  • Interaktywna mapa kolei w Tanzanii

Przypisy

  1. Tanzania Railways Corporation [online], www.trctz.com [dostęp 2017-11-22] [zarchiwizowane z adresu 2008-10-11].
  2. Zarchiwizowana kopia. [dostęp 2015-06-13]. [zarchiwizowane z tego adresu (2015-06-13)].
  3. Trl Fahrplan [online], www.fahrplancenter.com [dostęp 2017-11-22].

Witaj

Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.

Źródło

Zawartość tej strony pochodzi stąd.

Odsyłacze

Generator Margonem

Podziel się