22. ceremonia rozdania Oscarów odbyła się 23 marca 1950 roku w RKO Pantages Theatre w Los Angeles.
Laureaci i nominowani
Dla wyróżnienia zwycięzców poszczególnych kategorii, napisano ich pogrubioną czcionką oraz umieszczono na przedzie (tj. poza kolejnością nominacji na oficjalnych listach).
Najlepsze Materiały do Scenariusza
Film czarno-biały
Film barwny
Najlepsza Scenografia i Dekoracja Wnętrz
Film Czarno-Biały
Film Kolorowy
Najlepszy Dźwięk
Dramat
Musical
Najlepszy Montaż
Najlepsze Kostiumy
Film Czarno-Biały
Film Kolorowy
- Leah Rhodes, Travilla i Marjorie Best − Przygody Mandrina
- Kay Nelson − Mother Is a Freshman
Najlepsze Efekty Specjalne
Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany
- Edward Selzer − Kuszący powiew miłości (z serii Zwariowane melodie)
- Fred Quimby − Wykluwający się problem (z serii Tom i Jerry)
- Stephen Bosustow − The Magic Fluke (z serii The Fox and the Crow)
- Walt Disney − Niszczyciele zabawek (z serii o Kaczorze Donaldzie)
- Edward Selzer − Canary Row[1] (z serii Zwariowane melodie)
Najlepszy Krótkometrażowy Film na Jednej Rolce
- Jack Eaton − Aquatic House-Party
- Justin Herman − Roller Derby Girl
- Gordon Hollingshead − So You Think You're Not Guilty
- Walton C. Ament − Spills and Chills
- Pete Smith − Water Trix
Najlepszy Krótkometrażowy Film na Dwóch Rolkach
- Gaston Diehl i Robert Haessens − van Gogh
- William Lasky − The Boy and the Eagle
- Irving Allen − Chase of Death
- Gordon Hollingshead − The Grass Is Always Greener
- Gordon Hollingshead − Snow Carnival
Najlepszy Film Dokumentalny
Krótkometrażowy
- Richard de Rochemont − A Chance to Live[2]
- Edward Selzer − So Much for So Little[2]
- French Cinema General Cooperative − 1848
- St. Francis Xavier University (Antigonish, Nowa Szkocja) − The Rising Tide
Pełnometrażowy
- Crown Film Unit − Daybreak in Udi
- Paul F. Heard − Kenji Comes Home
Nagrody Naukowe i Techniczne
|
Tę sekcję należy dopracować: |
Klasa I
- Eastman Kodak − for the development and introduction of an improved safety base motion picture film. [Film]
Klasa III
- Loren L. Ryder, Bruce H. Denney, Robert Carr i Paramount Studio Sound Department − for the development and application of the supersonic playback and public address system. [Stage Operations]
- M. B. Paul − for the first successful large-area seamless translucent backgrounds. [Special Photographic]
- Herbert E. Britt − for the development and application of formulas and equipment producing artificial snow and ice for dressing motion picture sets. [Stage Operations]
- Andre Coutant and Jacques Mathot − for the design of the Eclair camerette. [Camera]
- Charles R. Daily, Steve Csillag i Paramount Studio Engineering, Editorial and Music Departments − for a new precision method of computing variable tempo click tracks. [Editorial]
- International Projector Corporation − for a simplified and self-adjusting take-up device for projection machines. [Projection]
- Alexander Velcoff − for the application to production of the infra-red photographic evaluator. [Photography]
Przypisy
- ↑ Nominacja nieoficjalna, wycofana przez producenta
- ↑ a b Podwójna nagroda
Linki zewnętrzne
- Informacje o ceremonii (ang.)
Obecne kategorie |
|
---|
Nagrody specjalne |
|
---|
Ceremonie |
|
---|
Pozostałe |
|
---|