Przez pierwsze 30 lat istnienia Kymco zajmowało się produkcją motocykli i skuterów na licencji Hondy oraz dostarczaniem części motocyklowych, silnikowych oraz samochodowych dla japońskich fabryk Hondy. Od 1993 wszystkie motocykle są produkowane samodzielnie pod marką Kymco, ale technologie ściśle bazują na tych, tworzonych przez Hondę. W 1998 roku akumulowana produkcja wytwórni osiągnęła poziom 6 milionów sztuk.
W 2000 roku KYMCO było największym producentem skuterów na Tajwanie i 5 największym na świecie[1]. W 2008 KYMCO zaczęło produkować silniki dla BMW G450X Enduro bike[2]. W 2013 wspólnie z Kawasaki zaczęli robić skuter J300, bazując na 300i od KYMCO[3].
Phil Mather, Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Poradnik obsługi i naprawy, Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2010, ISBN 978-83-206-1763-4.brak strony (książka)