Jako reżyser zadebiutował w 1913 krótkometrażowym filmem Hurricane in Galveston. Wcześniej uczył się w szkole kadetów i pracował jako operator kinowy w Galveston. W 1915 roku pojawił się w Hollywood, gdzie, zanim wyreżyserował pierwszy film (The Turn in the Road w 1919), pracował jako scenarzysta. Od 1920 roku posiadacz własnego studia filmowego Vidor Village (zamknięte w 1922). Od 1922 współpracownik wytwórni Goldwyn Pictures, a następnie, od 1924, Metro-Goldwyn-Mayer. Jego film Wielka parada (1925) odniósł znaczący sukces kasowy – był to najbardziej kasowy film dekady.
Kariera reżysera filmowego Kinga Vidora trwała dalej po wejściu na ekrany filmów dźwiękowych i kręcił on nadal filmy fabularne, aż do lat 50. XX wieku.
Vidor znalazł się w Księdze Rekordów Guinnessa za najdłuższą karierę filmową – od 1913 (Hurricane in Galveston) do 1980 (film dokumentalny The Metaphor).
Łukasz A. Plesnar Hollywood: epoka jazzu. W: Kino nieme. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 2010. ISBN 978-83-242-1297-2.brak strony w książce
J. Arthur Ball / Walt Disney / Deanna Durbin i Mickey Rooney / Gordon Jennings, Jan Domela, Devereaux Jennings, Irmin Roberts, Art Smith, Farciot Edouart, Loyal Griggs, Loren L. Ryder, Harry D. Mills, Louis Mesenkop, Walter Oberst / Oliver T. Marsh i Allen Davey / Harry Warner (1938)