logo linii Condor | ||||
| ||||
Historia | ||||
Data założenia |
1955 | |||
---|---|---|---|---|
Rozpoczęcie działalności |
1956 | |||
Lokalizacja | ||||
Państwo | ||||
Baza | ||||
Główne porty lotnicze |
Berlin Schönefeld Airport Düsseldorf Airport Frankfurt Airport Hamburg Airport Hannover Airport Leipzig/Halle Airport Munich Airport Stuttgart Airport | |||
Kooperacja | ||||
Program lojalnościowy | ||||
Flota | ||||
Liczba samolotów |
42 | |||
Liczba tras |
87 | |||
Przedsiębiorstwo | ||||
Siedziba |
Kelsterbach, Niemcy | |||
Slogan |
'Wir lieben fliegen'(niemiecki) ‘Kochamy latać’ (polski) | |||
Strona internetowa |
Condor Flugdienst GmbH – niemiecka linia lotnicza z siedzibą w Kelsterbachu koło Frankfurtu nad Menem. Jest największą wakacyjną linią lotniczą w Niemczech. Głównym hubem jest port lotniczy Frankfurt.
Po bankructwie poprzedniego właściciela (tj. Thomas Cook Group) spółka została wyłączona z masy upadłościowej i wystawiona na sprzedaż. W styczniu 2020 r. ogłoszono, że zostanie przejęta przez Polską Grupę Lotniczą (właściciela PLL LOT). Transakcja miała zostać sfinalizowana do końca kwietnia tego samego roku[1], jednak 13 kwietnia 2020 PGL poinformowała o rezygnacji z zakupu[2][3][4].
W 2014 roku wraz ze wzbogaceniem floty o Boeingi 767 Condor zmienił nazwę najwyższej klasy z „klasy komfortowej” na klasę biznesową. Klasa biznesowa oferowana jest na pokładach wszystkich samolotów Boeing 767. Siedzenia (Zodiac Aerospace) przekształcają się w leżące łóżka o długości 180 cm, a w trybie startowym mają standardową wysokość siedziska. Siedzenia wyposażone są w gniazda zasilania i gniazda USB oraz 15-calowy monitor z dostępem do rozrywki premium. Condor oferuje oddzielne punkty odpraw i saloniki dla pasażerów klasy biznesowej we wszystkich portach lotniczych do których Condor obsługuje długodystansowe loty.
Condor prowadzi dwie różne klasy Premium. Wersja długodystansowa (oferowana na pokładach wszystkich samolotów Boeing 767) oferuje zwykłe miejsca klasy ekonomicznej z większym miejscem na nogi, większym pochyleniem i bezpłatnym dostępem do rozrywki premium. Klasy Premium Condor na krótkich i średnich trasach wylotowych są wyposażone w średnie siedzenia, a bilet obejmuje dodatkowe usługi i bezpłatne posiłki.
Klasa ekonomiczna Condor jest oferowana we wszystkich samolotach Boeing 767. Wszystkie fotele mają 30-calowy (760 mm) fotel o szerokości 17 cali (430 mm). Siedzenia środkowe są nieco szersze – o 2 cale (51 mm) – niż siedzenia niedomiarowe.
Samolot (model) | Liczba | Zamówienia | Economy | Premium | Business | Wszystkich miejsc | Rok prod.[5] | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Airbus A320-200 | 10 | 3 | 156 | 24 | – | 180 | 1998-2003 | |
Airbus A321-200 | 10 | 196 | 24 | – | 220 | 2010-2015 | ||
Airbus A330-900neo | ||||||||
Boeing 757-300 | 13 | 249 | 26 | – | 275 | 1998-2001 | ||
Boeing 767-300ER
(Ostatni lot 12.03.2024) [1] |
16 | 206 | 35 | 18 | 259 | 1991-2001 | ||
Wszystkich: | 49 | 3 | – | – | – | – | – | – |
Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.
Zawartość tej strony pochodzi stąd.