Autostrady i drogi ekspresowe w Bułgarii – w Bułgarii istnieje projekt budowy sześciu autostrad, z których dwie główne (A1 i A2) mają przebieg łączący Sofię z wybrzeżem czarnomorskim.
W lipcu 2013 roku otwarto ostatni odcinek autostrady A1, natomiast pozostałe nadal pozostają w budowie lub w planach.
Autostrady są płatne w formie winiet[1] .
Postęp budowy przedstawiony w tabeli dotyczy 25 czerwca 2016 r.
Autostrady w Bułgarii | |||||||
Autostrada | Przebieg | Długość | Wybudowano | W budowie | Przetarg | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A1 Trakija | Serbia – Sofia – Płowdiw – Stara Zagora – Burgas | 360 km | 360 km | 100% | |||
A2 Hemus | Sofia – Botewgrad – Wielkie Tyrnowo – Szumen – Warna | 433 km | 167,9 km | 38,78% | 0 km[2] | ||
A3 Struma | Pernik – Błagojewgrad – Sandanski – Grecja | 150 km | 86,7 km | 57,80% | 36,2 km | 4,4 km | |
A4 Marica | Pyrwomaj – Chaskowo – Charmanli – Turcja | 117 km* | 117 km | 100% | |||
A5 Czerno more | Warna – Obzor – Słoneczny Brzeg – Nesebyr – Burgas | 103 km | 10 km | 9,71% | |||
A6 Ljulin | Sofia – Pernik | 19 km | 19 km | 100% | |||
A7 Kalotina | Sofia – Kałotina – Serbia | 49 km | 0 km | 0% | |||
Łącznie: | 1231 km | 760,6 km | 61,79% | 36,2 km | 64,4 km |
Rząd bułgarski ogłosił, że priorytetem na najbliższe lata jest budowa brakujących odcinków autostrady A2[3].
Uczę się języka hebrajskiego. Tutaj go sobie utrwalam.
Zawartość tej strony pochodzi stąd.